Posts

Showing posts from December 29, 2009

Kadang-kadang..

Kadang-kadang.
Kita tengok orang lain susah.
Kita nak tolong.
Pernah tak fikir yang ada antara ahli keluarga kita yang susah jugak?
Pernah nak tolong tak?

Tapi masalahnya, kalau family, dorang macam payah nak terima pertolongan kita.
Lepas tu, bila ada duit sikit, belanja sampai habis.
YearEndSale kan.
Bila takda duit, habis anak tak cukup makan.
Si anak pula, dah terdidik dgn cara ibu bapa yang tak mau kalah.
Beg sekolah nak sama dgn orang ni, kasut nak sama dgn orang tu.
Ibu bapa pun meng'iya'kan je lah permintaan anak.

Ye, kadang-kadang makcik pakcik pun nak membantu.
Tapi ape cerita bila lepas dibantu, apa yang kita tolong tu dikomen pulak.

Yang mendengar tu diam diri je la.
Takkan nak cerita kat mak pulak.
Tak pasal bergaduh.
Tak mau la di cop batu api mcm Sarah dalam Nur Kasih tu.

Manusia.Manusia.

Today is...

Image
My hero's birthday!
Happy 21st Birthday Sayang!