Posts

Showing posts from August 27, 2010

Kesal

Balik kampung ni, aku dapat tgk, lagi ramai org tak posa rupanya. Aku jaga kedai kat kg ni, so ada yang suruh anak-anak pi kedai belikan rokok. Anak disuruh posa, bapak boleh makan, kalau anak tak posa, bapak tibai. Dah jadi bapak org pun dok buat perangai lagu tu. Bukan bapak org ja, mak org pun ada. Lepas tu bila ada org Cina tegoq "Polan, lu bukan Melayu, lu Cina, pasat lu tak puasa". Tau pulak hang nak mengamuk lepas tu. Betul la, dah umur 35 tahun, takkan la tak boleh nak puasa. Kalau nak kata hang sakit, boleh pulak pi toilet hisap rokok. Bukan apa, sesetengah Cina pun ada yang boleh hormat Melayu puasa, ni aku duduk depan dia, dok makan roti dpn aku. Kalau masa aku tak boleh puasa, aku ingat dia pun sama, so makan ja la sama-sama. Ni aku dah habis pun, dia dok 'cuti' lagi. Apahal?

Seganlah sikit dgn budak-budak. Depa tu pun boleh puasa. Ni bila org tegur, hang cakap "Lu try la puasa satu hari, baru boleh tegur" . Haiyeee, org tu Cina, tak wajib pun di…