Posts

Showing posts from May 12, 2016

#majorthrowback

Ratusan purnama berlalu..tapi cinta tak pernah berlalu..walau kau usir aku dari hidupmu..tapi cintaku tetap diam..
Kau memori terindah tak ku duga kini engkau datang lagi..andai kan minit bisa berhenti..waktu tak berjalan ..maka dari itu dengar, lihat..waktu kita tak banyak..andai ini kesempatan terakhir kita nikmati..
.. ini adalah antara bait-bait OST bagi Ada Apa Dengan Cinta 2 (AADC2). Gigih bawak Hana masa tu semata-mata filem ni. So far, cerita ni OK la. Banyak straight forward. Tak ada konflik yang melampau. Banyak throwback. Tapi ye la. Lepas 14 tahun kan. Dalam cerita tu, Cinta & Rangga dah break 9 tahun. Dorang bercinta selama 5 tahun macam tu la. Cuma yang buat Cinta benci sangat si Rangga ni sebab dia break pakai surat je. Takda explanation apa-apa. 
Sebab tu la Cinta confess, "Rangga, apa yang kamu ke aku itu, JAHAT."
Tapi tu lah kan. Who would've know what will happen. 
Tapi bait lagu Jangan Ajak-Ajak Dia ni agak memberi kesan jugak dlm diri aku. I have been…