19.8.09

I love this creature. Don't stop me.


Random; kucing Segamat


Tiger; sorry sebab dpt jaga mu sekejap je ;(


Snowbell and Snowbit; sorry Snowbit, saya tiada di kg saat kau mati ;((


My babies, hope that u guys were growng up well. ;(


BB; kucing yang pertama sekali bermanja dgn saya, sampai part4 saya melihat kau membesar dan beranak-pinak, sampai lah saat utk kau berubah arah. Saya dgn berat hati mengizinkan kau dan anak-anak pergi ikut makcik cleaner tu, kehidupan kau lebih baik di sana.


Saat entri ini ditulis, air mata saya hampir menitis. Mana taknya, kalau kesunyian dekat uitm tu, kucing-kucing ni la penyeri hidup saya. Walaupun ramai jugak yang tak suka kucing dkt sana, tapi saya sanggup terima, tambah lagi bila ada yang bising kucing ni poop merata-rata, kucing, bukan tau apa. Kita yang jaga ni kena la tanggung, kata sayang kan. Teringat bila saya kene korbankan kotak saya utk anak-anak kucing yang makin membesar ni. Dari kotak air mineral 500ml saya mintak kat dining, hinggalah kotak saya isi buku yg saya beli kat bandar. They were growing fast. Dari tak boleh jalan, sampai boleh berlari berkejaran. Kawan saya mula-mula tak suka, bdk wing pun ada yang pandang pelik je, tapi last-last ada jgk yang dtg jenguk, ada yang ckp muke Bobby mcm cina la, mcm-mcm nama ada. Badrul, abang. Haha. Terharu jgk la bile ada yang tolong mopkan lantai wing kan, ye la, tamau la org ckp saya ni pandai amik je, tak reti bela.

Tiger pulak, hmm kucing ni kucing sesat. Saya taktau dari mana dia dtg. Sgt sedih tau keadaan dia. Saya kena mandikan dia dulu. Tak tau nak bagi dia makan apa coz dia kecik lagi, and has no mom. So, saya bagi dia biskut tiger yang direndam , so biskut tu jd soft la kan, sng utk dia makan. Nasib baik dia mau makan. Kadang-kadang bagi jugak susu. Masa ni BB, baru kehilangan anak, time tu dia first time melahirkan, so tak reti lagi jaga anak. Tiger ni boleh la nak dikatakan anak angkat BB. Tapi sebab masa tu nak cuti raya rasanya, saya terpaksa tinggalkan Tiger yang masih kecik kat kampus, saya naik bas, tak boleh bawak dia balik. First thing bila saya balik campus, saya nak tau keadaan dia. Dia mati dekat dining, oh saya sedih sgt dan tak mau tgk. Sedih coz nyawa dia tak panjang.

Nama saya, Bobby

Nama saya Badrul

Nama saya Tiger

Nama saya Abang

No comments:

Post a Comment

BigPay for a Big Spender Like Me!

Shh don't tell anyone I'm using BigPay and it's amazing! It's a powerful app that tracks your expenses and lets you manage y...