30.11.09

Bak Mai Entri Jiwang Sikit.

Dear Mr. Raksasa,

We know each other for almost 1, 2 years.
We started our friendship like a stranger;
tak kenal langsung, and tak pernah jumpa pun kat campus.
Jumpa kat MCPA, and Fatin handed me to you,
awak kena take care saya, ingat kan?
Sampai sekarang, we have to thank her, sebab she made 'us' happen.
I still remember, I held your bag pack, and your towel where I call it 'fufi' now.
You love hardcore band, saya perempuan, jarang dengar lagu yg mcm awak dengar, but the differences tied the bond.
Lepas tu, I had to go back early coz I got some 'leaking'. Urgh.
But you never contacted me though, since then.
Dekat campus, when you saw me, you wink wink. HAHA. Comel oke?
And masa tu I was like "errr apa mamat ni? tak cakap apa pun"
Kita contact each other bila ada gig je. Awak ajak pergi sekali.
Bittersweet yang tak berapa nak sweet tu dtg Segamat, and kita jadi crew.
Crew murtad, orang lain buat kerja, kita pi mana?
KFC, makan snack plate, but you took my chicken. That is you, spontaneus and friendly.
You never care what others will talk bout you.
And 1 day, on April 2008 rasanya, kita pergi gig dekat the Annexe, Central Market.
Awak jaga saya. Awak teman saya at the back sebab tgk ada mamat kelantan nak approach saya. Tiba-tiba ada polis, and tah pape kan, organizer event tu. *sigh*
Esoknya kita ada paper BEL, haha suka hati je enjoy.
We were late, kita naik bus pukul 8 rasanya. Oh mati, matiiii. Macam mana nak jawab dgn pakgad.
Hehe tapi we were enjoying that trip, like sembang-sembang lepas tu you showed me your GFs pic, and saya tgk,"hmm cunnya gf awak".Okay.Titik.
Start dari malam tu, we spent so much time together.*oh my God,I'm crying*
Dinner together, tgk Man U vs Chelsea.
KFC, then dessert at McD, french fries with choc sundae dipping.
First time awak suap saya kat KFC, first time awak pegang tgn saya dalam kereta bila saya menangis.
dan on 8th of May 2008, last paper utk sem tu, kita decide utk declare because we know we will miss each other so much.

Banyak sangat obstacles utk sampai tahap 18 bulan ni, I cheated him. I am so sorry sayang. I guess experiences had taught me. Hm he is someone yang sangat bersabar dgn apa yang saya buat, apa yang saya lakukan, apa jugak kesalahan, dia maafkan, he knows how to teach me. Dia memang ganas, garang, hot tempered, tapi he's caring, loving, he has everything to complete me. When we argue, he just needs some time. Sepanjang hubungan ni, I admit, I make most of the mistakes, dia takkan mengamuk kalau saya tak buat salah. Semua pun macam tu. Bila you've found someone yang betul-betul your missing rib bones, kau cari la sejuta laki lain pun, dia takkan dapat melengkapkan kehidupan you. I mean, melengkapi tu macam apa yang dia suka, you tak suka, and vice versa. Cuba awak bayang, kalau awak and that guy, punya interesting yang sama, apa awak suka, dia suka, apa dia suka awak suka, takkan ada yang akan menegur sebab kesalahan pun suka buat yang sama. Macam Farhan, he completely different, dan dia akan tegur bila saya buat salah, and itu me'manusia'kan saya. Manusia ni, kadang-kadang jarang dengar ckp parents sendiri. Bukan nak membelakangkan family, kita pun in the future akan hidup dgn orang lain. To Muhammad Farhan bin Esa, I love you okay. InsyaAllah, walaupun it will take 5 or 6 years, I'll be waiting.

Farhan Esa with Dewata

4 comments:

  1. Oh thats so sweet. dia ada GF dah ? then dia clash, he chose you. right ?

    ReplyDelete
  2. haah masa tu, hehe ada dua. but dua-dua tak appreciate dia, so he came for the third choice. haha i choice terakhir, tapi dah setahun lebih ni, i'm glad :)

    ReplyDelete
  3. ainaaa. entry ni sweet gila okay. tak sangka paan macam ni terbaik. senyum je bace entry ni. comel;)

    ReplyDelete
  4. hehe thanks nurul, cerita di atas ni memang takkan boleh lupa. :') he's the sweetest thing. luar memang nmpak mcm happy go lucky, ganas, tak peduli orang lain, tapi inside, dia sgt beza.

    ReplyDelete

BigPay for a Big Spender Like Me!

Shh don't tell anyone I'm using BigPay and it's amazing! It's a powerful app that tracks your expenses and lets you manage y...