16.2.10

.tak ada istilah anak yang sempurna.

Hai, sekarang, merujuk kepada jam laptop aku pukul 10:16pm. Malam masih muda lagi sebenarnya. Tapi sebenarnya, FYI baru sekali aku lepak dgn kawan dari kul 9 till 12pm. Dan aku akan laju je pulang ke rumah sebab takut abah aku marah. Padahal kawan-kawan aku yang lain boleh balik rumah dgn relax, tak perlu rush nak sampai rumah or fikir nak bagi alasan apa.
Justify Full
Well, people, my life is different. kalau korang tgk aku ramai kawan dkt facebook, and i'd love to hang out with every single of them, but i couldn't. Sebab, pertama, most of them melepak malam-malam. Biasa lah, teenage kan. Tak remaja lah kalau lepak siang-siang. Humm memang lah aku tak remaja, tgk muka aku pun korang akan cakap aku matured.

My life's sucks. Sucks dari segi sosial. Aku nak tanya, kenapa perempuan lain boleh balik lewat sedangkan aku tak boleh? Apa kesalahan aku? Aku tak pernah minum, aku tak pernah smoke, i have very good friends, with different attitudes, tapi that are just them being themselves. They never imitate to be someone better. They're just them. but my parents doesn't see that. I am a grown up girl, yang akan berusia 21 tahun tak lama je lagi.

I just want my parents, to atleast, bagi peluang utk aku membuat kesalahan dalam hidup. Bagi aku belajar betapa kesalahan itu akan mengajar aku menjadi manusia in the future. Bukan semua yang nampak sempurna dpn ibu bapa itu real. Some are fake. They're being nice in front, belakang kau tikam parents kau. Sebab tu lah terjadi macam-macam kes, buang anak, khalwat sana sini. Kenapa? Ibu bapa tak nak paham apa yang anak nak. hanya paham apa yang mereka nak. Apa yang mereka nak anak jadi. Lepas tu anak depressed. Bila jauh dgn family, mula buat bukan-bukan.


Ada jugak yang sanggup tak mahu anak belajar jauh. Okay. sayang anak. Last-last anak kau jadi lost in life. Tak pernah tahu ni, tak pernah tahu tu. Jakun sana sini.

GIVE YOUR CHILDREN CHANCES TO DO MISTAKE.

Macam bila buat homework, salah, lepas tu kena buat correction. Benda tu yang akan melekat dalam kepala otak sampai bila-bila. Bukan benda yang sentiasa betul. Jawapan yang betul kau takkan ingat pun berbanding dgn jawapan yang salah.


Sekarang, beritahu aku mcm mana nak luahkan semua ni kat mak abah aku.


No comments:

Post a Comment

BigPay for a Big Spender Like Me!

Shh don't tell anyone I'm using BigPay and it's amazing! It's a powerful app that tracks your expenses and lets you manage y...